KANSAI UNIVERSITY

about

COIL stands for ‘Collaborative Online International Learning’ a form of teaching which uses Information and Communication Technology (ICT) to connect students in different countries so that they can participate together in projects designed to boost their understanding of various fields or to help them acquire specific skills.

COILは「Collaborative Online International Learning(オンライン国際交流学習)」を意味します。情報通信技術 (ICT)ツールを用いて、海外の大学に属する学生達と様々な分野のプロジェクトをバーチャルに連携しながら実施します。国内に居ながら海外大学の学生と共同で学ぶことができる新しい教育実践の方法です。

KU-COIL Introduction YouTube(日本語)

KU-COIL Introduction YouTube(ENGLISH)

KU-COIL Introduction YouTube(日本語)

KU-COIL Introduction YouTube(ENGLISH)

COIL is a highly effective method for promoting and enhancing cross-cultural competence as it enables students to interact globally and learn through collaboration with peers from other countries. Embedding COIL elements into courses also provides opportunities for students to communicate in English, or other languages, and gain digital and teamwork skills through practical ‘real world’ activities focused on project-based learning.

COILは異なる文化背景を持った海外の学生と協働学習を行うことによって、異文化理解や異文化間コミュニケーションスキルを培うことができる効果の高い教授法です。COILを授業に取り入れることで、英語をはじめ、外国語で意思疎通する機会を提供できます。さらに、学生中心のプロジェクト型学習(PBL)を行うことで、メディア・リテラシーやチームワーク・スキルなどの様々なスキルを身に付けることができます。

What is COIL?

■What is COIL COILとは?

First, it is important to make clear how COIL differs from other forms of online education. In MOOCs (Massively Open Online Courses) students from many different countries have access to shared online course material, so the focus is on the content. In typical Distance Learning students in one country can access a teacher in another, so the focus is on the teacher. In comparison, COIL focuses on using the internet to allow students in different countries to work together on common projects. In this case, the focus is placed upon the students and their collaboration with one another, i.e. encouraging them to take a proactive and participative role in their education.

COILと他のオンライン教育の違いをコース設計の点から説明します。MOOCs(オープンオンライン教育)では、国籍や地域の異なる学生がオンライン上の教材に一方向でアクセスするという特徴があります。従って、学習教材を中心にコース設計がなされています。遠隔(通信)教育では、他の国にいる先生からバーチャルに指導を受けることが出来ます。そのため、先生を中心にコース設計がなされています。これらに対して、COILは、インターネットの活用による、学生同士の協働の学びに焦点が置かれています。従って、学習者が中心にコース設計がなされています。

The benefits of COIL courses are immense. For many students such courses are their first, or only, opportunity to experience direct international communication and interaction. The virtual exchanges at the heart of the courses can act as an alternative to physical mobility or, preferably, a supplement to it, either by preparing students for future travel or maintaining previously established connections. The interactions provide opportunities for language skill acquisition and practical use, while also boosting the student’s levels of intercultural and global competence. Finally, they provide a broad platform for engaging student’s digital and media literacy, giving them a chance to develop communication skills that have become a vital element of the social and business worlds.

COILを授業に取り入れるメリットはとても大きいと言えます。COILが可能にする国際交流やコミュニケーションの機会は、多くの学生にとって貴重な経験です。バーチャル交流は学生モビリティの次により近い経験、または学生モビリティに向けた準備になることも考えられます。留学前の準備や築いた関係を維持する方法として利用できるということです。こういった交流は学生に語学能力、学生のグローバル・コンピテンシーや異文化間コミュニケーション能力などを高める効果も期待できます。また、学生に実践の場を提供することで、メディア・リテラシー能力や社会人として重要なコミュニケーションスキルを身に付ける機会も同時に与えることが出来ます。

■Who should use COIL? COILの対象者について

COIL courses have expanded upon an early focus on language use and culture exchange. Courses using COIL elements now cover such diverse fields as Social Studies, Politics, Business, Law, Medicine, Physics, Chemistry and Engineering. As such, no matter what subject you teach, there are ways it can make use of COIL practice to enhance the skills and abilities your students are able to gain from it.

COILは言語や異文化交流といった目的で広がりを見せています。現在、COILを取り入れた授業は社会学、政治学、ビジネス、法学、医学、物理学、化学、工学など幅広い分野に広がっています。分野を問わず学生のスキル、能力の向上や実践の場を提供する方法としてCOILの授業実践を取り入れることができます。

If in doubt, simply consider the following questions:
導入を悩まれている方は、次の質問について考えてみて下さい。

  • Do you want to make your course more international, and give your students a taste for travelling abroad in the future?
    担当授業をより国際的な要素を含むものとしたいと望んでいますか?また、学生に将来、留学の経験をしてもらいたいですか?
  • Do you want your students to develop their cultural awareness (of both their own and other nation’s)?
    学生に自文化や他文化への意識を深めてほしいですか?
  • Do you want to improve your student’s language and communication skills?
    学生に言語能力、コミュニケーションスキルを身に付けてほしいですか?
  • Do you want to develop your student’s abilities to work as part of a team, take on leadership roles and plan and carry out projects?
    学生にリーダシップ能力、プロジェクトの企画、運営能力を身に付けてほしいですか?
  • Do you want your students to increase their skill with and have opportunities to make use of the vital computer and communication tools that are increasingly important for both social and professional interaction?
    学生に社会人として欠かせないメディア・リテラシー能力を身に付けてほしいですか?
  • Do you want to develop your own teaching skills to make use of the latest pedagogical methods and educational tools?
    最新の教授法やツールを活用して、教師自らの指導能力を向上させたいですか?

If you can answer ‘Yes’ to even one of these questions COIL is something that you should at least attempt.
上記の質問に対して、1つでも「はい」と答えた場合、COILを授業に取り入れることで一歩現実に近づくことでしょう。

■KU-COIL Types KU-COILのタイプ

There is no need to jump in at the deep end though. At KU-COIL we utilize three levels of COIL integration allowing teachers to start off slowly and add more components as they become comfortable with the tools and techniques.

毎週の授業にCOILを導入する必要はありません。KU-COILでは、COIL導入方法を授業の状況や要望に応じて多様なパターンから選べます。下記の導入形式から導入を検討してみて下さい。

1) Pre KU-COIL "One Time Virtual Exchange"
Your course makes use of a single virtual exchange with partners in one class (which may be supplemented by student to student exchanges outside of class time) and offers a taste of how COIL is carried out. Students and teachers will be able to experience the basic requirements of planning, scheduling and carrying out an exchange in an approachable format that allow them to get to grips with the information technology tools in a non-challenging manner.
同期型コミュニケーションを授業に1回だけ導入する形式です。(授業外時間を用い、学生自身のみで交流することもあります。)この形式はCOILをどのように運営するのかを試し、経験する上でとても有効です。簡単なICTツールを用いて教員と学生がCOILを企画・立案・実行の流れを経験することができます。

2) KU-COIL Enhanced
This is the standard COIL exchange model which incorporates COIL activities into the classroom over the course of 4-6 weeks.
このタイプはCOILの基本的なパターンです。COIL授業として海外大学と連携する期間を4-6週間程度とし、より協働学習を促進する導入する形式です。

3)  KU-COIL Extended
The COIL elements are integrated into the full length of your course with students and partners engaged with one another from beginning to end. These courses can be offered by Kansai University and its partners as a new and unique form of class, or integrated as a supplement to Study Abroad Mobility programs.
COIL形式を全て(全15回)の授業に導入し実施する形式です。海外パートナーの教員と学生がセメスターを通して交流を行います。この形式は前例のない新しい形の授業として構築し、学生に提示するものです。また、留学モビリティプログラムの補助的な位置付けとして取り入れることも有効です。

To see how you can go about Finding Partners or Designing a Course you should visit our Tutorials section.
パートナー探しやCOIL授業のデザインについてチュートリアルページをご覧下さい。

HISTORY

■History of COIL COILの背景

During the 1990s distance learning using computers began to develop as an important new educational field. In 2004 the State University of New York (SUNY) established a Cross National project to link courses throughout SUNY schools. They began to expand on this as part of a program called Globally Networked Learning which took this universities linkages outside of the USA to include universities in other countries. Originally these courses were almost entirely language focused.

1990年代にICTを利用した遠隔教育が新しい教育手法として発展しました。2004年にニューヨーク州立大学(SUNY)はSUNY校の間で授業を実施する目的で本プロジェクトを開始しました。このプロジェクトをもとに海外の大学と協力し、グローバル・ネットワーク・ラーニングが始まりました。外国語学習目的での導入が当初の主な目的でした。

In 2006 SUNY created a new Center for Collaborative Online International Learning (COIL) to focus on these international partnerships and since then the COIL network has expanded to include a broad coalition of international higher education institutions responsible for a wide variety of courses in all possible fields.

SUNYは2006年に海外協定大学増設を目的とし設立したCollaborative Online International Learning(COIL)を創設しました。それ以後、様々な国の高等教育機関実施されるにつれ、幅広い分野に拡大されてきました。

■Kansai University and COIL 関西大学とCOIL

In Spring Semester 2014 Kansai University offered its first COIL enhanced courses, partnered with SUNY Oswego (US), SUNY Ulster (US), and Glasgow Caledonian University (Scotland). Since then, Kansai University has been expanding the KU-COIL network and collaborating with overseas partners in Taiwan, Korea,Malaysia, Mexico, China, Brazil, Tanzania, and other countries. In 2015 the KU-COIL support team was established as a core group of teachers and administrators focused upon developing Kansai University’s COIL programs and partnerships.

2014年の春学期に本学はニューヨーク州立大学オスエゴ校(アメリカ)、ニューヨーク州立大学アルスター校(アメリカ)、グラスゴー・カレドニアン大学(スコットランド)の3大学と初めてCOIL授業を実施しました。以降、本学は台湾、韓国、マレーシア、メキシコ、中国、ブラジル、タンザニア、インドネシアなどの海外の大学とのKU-COILネットワークを広げてきました。2015年に教員や事務員からなる本学のCOILプログラム開発やパートナシップを促進する目的としたKU-COILサポートチームを設立しました。

A full list of our past and current partners can be found on our Partners page.
過去・現在のCOILパートナーはパートナーページにてご確認いただけます。

pagetop